Starwars x-wing






8 comments:

Lars Werkman said...

heey ik zie dat je nederlands bent:p ik ben ook bezig met lego 3d models. ik zou graag willen weten hoe je hem hebt gemaakt een beetje de onderdelen en hoe je hem hoe jij die animatie maakt? dus help me astjeblief want hij is echt vet cool :P

Ruud said...

Een paar tips:
1. Begin met een paar standaart basisblokken. Maak deze daarna in verschillende maten. Als begin voor de speciale blokken neem je een basisblok die je reeds hebt gemaakt.

2. Met die blokken kun je het model beginnen te maken. Bekijk van te voren goed wat je wel en niet gaat zien. Veel blokken zitten er in het 'echt' slecht voor de constructie. Weglaten dus!

3. Maak (bijvoorbeeld vleugels) eerst in een rechte positie. Deze kun je daarna groeperen of samenvoegen, en daarna pas roteren ipv ze schuins te modelen.

4. Voor animatie, shading en belichting zijn er genoeg tut's op het internet te vinden. Met veel proberen en testen kom je ver:)

Lars Werkman said...

heey dankje ik zal het proberen :)

Lars Werkman said...

heey ik heb opnieuw weer een vraag:P. hoe heb jij de maten van de lego stukjes vastgesteld?

Ruud said...

Kzal als ik tijd heb even wat posten mbt de maten :)

Lars Werkman said...

okee dankje want ik kan niks vinden op het internet met de maten van lego stukjes

Ruud said...

Kheb er een afbeelding van gemaakt: http://3.bp.blogspot.com/_E97rhDhRLZA/TQE7x7bK55I/AAAAAAAAALE/OERTOCHuTTw/s320/blok.jpg

Ik hanteer deze maten. Tzijn geen echte afstanden. De 1.05 heb ik genomen omdat deze te delen is door 3, dan heb je 3 plakken van 0.35.
De rest kun je baseren op andere blokken. Veel alignen aan andere blokken :)

En natuurlijk je oldskool legoblokjes erbij nemen voor ref. :D

Lars Werkman said...

okee dankje is goed ik ga het proberen. :D